A webáruházak minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendenek. A pandémia idején megváltozott vásárlói szokások és a sokszor online elérhető kedvezőbb árak egyaránt mellettük szólnak. De mi a helyzet a fizetéssel és a szállítási megoldásokkal? Milyen irányba mozdulnak a trendek? Miért fontos odafigyelni webáruház üzemeltetőként arra, hogy elérhető legyen az online fizetés is?
Az online bankkártyás fizetés lehetősége minden webshopnál szükséges. A könnyen kezelhető, biztonságos megoldásoké a jövő, melyekkel tényleg pillanatok alatt elintézhető a megrendelt termékek kifizetése. Hogyan állnak ehhez a vásárlók? A tapasztalatok szerint az utánvét költségét megspórolva gyakran esik a választás az online bankkártyás fizetésre. Tény az is, hogy a mai kor embere egyre kevésbé tart magánál készpénzt. Senki nem szeret a futár érkezésekor még a fizetéssel bajlódni. Egyszerűbb átvenni az előre kifizetett csomagot, és mindenki mehet a dolgára.
Nem véletlen, hogy a webáruházak is igyekeznek a fizetés, a szállítás tekintetében többféle lehetőséget hagyni a vásárlók számára. Míg a kártyás fizetés jogszabály által előírt kötelezettség, addig a szállítás tekintetében már szabadabb kezet kapnak a vállalkozók. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy e tekintetben is érdemes a vásárlói igényekhez igazodni.
Csak kevesen vannak, akik mindig otthon tudnak tartózkodni, várva a futár érkezésére. Akkor sincs ez másként, ha a futárszolgálat előre megadott intervallumon belül érkezik. Ugyanakkor nem ritka, hogy a közlekedés kiszámíthatatlanságából adódóan nem sikerül ekkor megérkezni az adott címre. Főleg az elmúlt időszakban észlelhető, hogy a csomagpontok gombamód szaporodnak, és már a kisebb városokban is többféle csomagautomata megtalálható. Előnyeikhez kétség sem férhet, hiszen a nap 24 órájában üzemelnek, és akkor veheti át a megrendelő a csomagját, amikor ideje engedi. Számolni kell viszont a méretbeli korlátozásokkal, így ha nagyobb tárgyakat szeretnénk rendelni, akkor nem biztos, hogy a csomagautomata ehhez reális opciónak számít.
Fontos viszont hangsúlyozni, hogy minél több szállítási lehetőség közül választhat a vásárló, annál nagyobb az esélye, hogy végül a webáruház mellett teszi le a voksot. Nem elhanyagolható előny az sem, hogy a csomagpontokon általában olcsóbb a szállítás, mint akkor, ha a házhozszállítás kényelmét választanánk. A környezetvédelmi szempontok szintén lényegesek napjaink emberének, ezek pedig a csomagpontos kiszállításnál fokozottan érvényesülnek.