2016 végén – az AdWeek felmérése szerint – a nők 50%-a az általa követett influencerek hatására vásárolt meg egy-egy terméket. Azóta ez a szám csak tovább nőtt. Hasonlóról számol be a www.influencermarketinghub.com kutatása is, amely szerint 2020 elején a világhírű márkák mintegy 80%-a használta az Instagramot reklámozás céljára. Mi több, az online áruházak tulajdonosainak 90%-a véli úgy, hogy jelenleg az egyik leghatékonyabb marketingfogás, ha influencerekkel népszerűsítik termékeiket.
Az utóbbi két évben – különösen Európában – a home&decor márkák is egyre gyakrabban „használnak” népszerű és közismert influencereket reklámstratégiájuk részeként. Hogy miért? Az ok igazán egyszerű: a home&decor termékek rendkívül vizuálisak, attraktívak és vonzók, az influencerek követői pedig inspirálódnak “kedvenceiktől”, vagyis az online vásárlásban is hallgatnak rájuk.
Azonban egy részletesen kidolgozott, kreatív és eredeti, na meg eredményes influencer reklámkampányához idő, energia és megfelelő költségvetés is szükséges. Erre fel kell készülniük az online üzleteknek is. A kampánynál figyelembe kell venni az adott termék célközönségét, a rendelkezésre álló költségkeretet, valamint megfelelően kell kiválasztani az influencert is, aki saját követőit ezáltal a termék, a webshop követőivé teszi. Mindezeket szem előtt tartva tud sikeressé válni egy influencer promóció.
Fontos, hogy a marketingcsapatban legyen egy olyan kolléga, aki az egyes influencereket és kampányokat összefogja, monitorozza és kézben tartja. Ha egy olyan home&decor piactéren jelenik meg webshopjával, termékeivel – mint a biano.hu – akkor ezen marketingfeladatokat is leveszi az adott website az Ön válláról.
Hogy kezeli a Biano az influencerek bevonásával történő promóciós kampányokat?
A biano.hu több mint 15 000 home&decor követőt tudhat magának a Facebook és az Instagram közösségi oldalakon. A Biano csapata ezeken a felületeken mind az influencerekkel, mind a hozzájuk tartozó közösségekkel aktívan kommunikál. Így szerez fontos és naprakész információkat a potenciális vásárlókról és eltérő igényeikről. Az összesített visszajelzések alapján a Biano havonta indít különböző reklámkampányt más-más ismert influencer bevonásával. Magyarországon a Biano már 15 egyéni influencerrel működött sikeresen együtt, és folyamatosan keresi az ehhez hasonló új lehetőségeket, új influencereket.
Milyen home&decor influnecerekkel működött már együtt a Biano?
A Biano olyan nemzetközi digitálistartalom készítőkkel dolgozott együtt, mint Candi Country Home, Angelika Mata, Mercedes Dóczi, Saját Otthon Projekt, és még folytathatnánk ezt az impozáns sort. Az egyik leghíresebb kampány volt, mikor a belsőépítészet iránt rajongó, népszerű, számos követőt magáénak tudó Dana Rogoz román színésznő, közéleti személyiség működött együtt a Biano-val. Dana sajátos, egyedi és izgalmas módon mutatta be a Biano képkereső eszközét. Ennek köszönhetően 1.200%-al nőtt az exkluzív, mesterséges intelligenciájú eszköz használata, amelynek segítségével – csupán egyetlen fotó feltöltésével – a vásárlók könnyen rákereshetnek bútorokra lakberendezési tárgyakra.
A képkeresés nem más, mint az online vásárlás adta kényelem és az offline vásárlás nyújtotta élmény harmonikus egybehangolása. Ugyanakkor ezzel az eszközzel az online vásárló könnyen összehasonlíthatja az árakat, kiválaszthatja a szállítási időpontot, kiszámolhatja a várható költségeket, így az igényének és pénztárcájának megfelelő terméket tudja kiválasztani. Mindezt egy influencer segítségével tökéletesen lehet bemutatni a vevőnek, egyúttal a terméket is teljes valójában láthatja az appon, okoseszközön keresztül.
Hitelesség, amellyel a felhasználók, vásárlók azonosulni tudnak
„Tapasztalataink szerint a legtöbb online áruház számára hiányzik az a fajta anyagi- és egyéb erőforrás, amellyel a közösségi hálók követelményeinek, igényeinek megfelelő, hiteles tartalmat állíthatna elő. A Biano-n keresztül, partnereink termékeire épített, izgalmas és professzionális “vizuális narratíva” által ismertté tesszük ezeket úgy, hogy a vevőre érzelmileg is hatni tudjunk. A kisebb online webshopok számára is rendkívül előnyös mindez, hisz az általuk kínált termékeket nagyobb online felületen tudják általunk népszerűsíteni. A velünk együttműködő influencerek oldalán megjelennek az általuk kínált lakberendezési tárgyak, eszközök, így ezek egy szélesebb körű vásárlói réteghez jutnak el. Ezáltal a Biano-n minden regisztrált online home&decor áruház nagyobb értékesítési felülethez jut” – magyarázza Anežka Přikrylová, Biano Brand Manager.
Igazi otthon jár mindenkinek! – ez a Biano hitvallása. A home&decor szegmens széles influencer-, blogger-, és digitális tartalomkészítő hálózatának köszönhetően a Biano jelen van az online lakberendezés számos fórumán, az amatőr és a professzionális vásárlók körében egyaránt.
A felhasználóktól érkező visszajelzések alapján a Biano szüntelenül keresi, kutatja a feltörekvő trendeket, amelyeket saját online piacán új funkciók fejlesztésére használ. Ennek köszönhetően hamarosan egy olyan újdonsággal jelentkezik a biano.hu, amely vásárlói véleményekkel is segíti a potenciális vásárlókat a termékkeresésben, vagy épp az adott termék kiválasztásában. Ez az innováció a Biano valamennyi partnerüzletének is elérhető lesz saját termékei bemutatására.